یاهو اوایل سال 2024 برای رقابت با گوگل از موتور جستجوی نو خود رونمایی می نماید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دیجیاتو : طبق اعلام حساب رسمی یاهو در ایکس، ظاهراً در اوایل سال 2024 باید شاهد رقابت دوباره این شرکت با گوگل باشیم.

یاهو اوایل سال 2024 برای رقابت با گوگل از موتور جستجوی نو خود رونمایی می نماید

یاهو (Yahoo) احتمالاً میخواهد با راه اندازی تجربه تازهی از موتور جستجوی خود در اوایل سال 2024، به بازار موتور های جستجو بازگردد. انتظار می رود تا این تجربه تازه با طراحی مجدد و تغییر نام تجاری موتور جستجوی یاهو همراه باشد و سپس در اواخر سال ویژگی های پیشرفته تری برای آن معرفی گردد.

ابتدا بری شوارتز، روزنامه نگار صنعت فناوری، به این موضوع اشاره نمود که یاهو در هفته های ابتدایی سال 2024 از موتور جستجوی تازه خود رونمایی خواهد نمود. پس از آن حساب رسمی Yahoo Search در ایکس نیز نسبت به ادعای او واکنش نشان داد و گفت: گوش به زنگ باشید.

رقابت گوگل و یاهو از گذشته تا به امروز

گوگل و یاهو در زمان های گذشته رقابت جدی با یکدیگر در بازار موتور های جستجو داشته اند. درنهایت گوگل به علت فناوری پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و تمایل به ریسک کردن پیروز شد. در مقابل، یاهو به کندی تطبیق پیدا کرد و موقعیت خود را در برابر یک رقیب فعال تر از دست داد. بااین وجود، می توان ادعا کرد که رقابت این دو شرکت نقش زیادی در توسعه اینترنت داشته است.

یاهو از زمان تأسیس در سال 1995 یکی از پیشگامان اصلی بازار موتور های جستجو بوده است. حالا با معرفی این تجربه تازه، این شرکت امیدوار است که بتواند جایگاه خود را در بازار جستجو بازیابی کند.

طبق آمار های ارائه شده، تا اکتبر سال 2023 گوگل با سهم بازار 91.55 درصدی همچنان بهترین موتور جستجوی دنیا محسوب می گردد. پس از آن نیز بینگ و یاندکس به ترتیب 3.11 و 1.83 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2158

به "یاهو اوایل سال 2024 برای رقابت با گوگل از موتور جستجوی نو خود رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاهو اوایل سال 2024 برای رقابت با گوگل از موتور جستجوی نو خود رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید