پاراتور بزرگ نابینایان کشور در خوزستان برگزار می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات واصله، پاراتور بزرگ نابینایان کشور در خوزستان برگزار می گردد.

پاراتور بزرگ نابینایان کشور در خوزستان برگزار می گردد

علی خرازی گفت: گردشگری نابینایان یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال شیرین ترین بخش های گردشگری دسترس پذیر است که با توجه به این موضوع، از سال 1395 طرح پاراتورهای نابینایان با همکاری بخش های مختلف خدمات گردشگری خوزستان و اجرای راهنمایان عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در قالب کارگروهی شروع شد.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان اضافه نمود: اجرای پاراتور چهارم به مدت دو روز و یک شب اقامت در سال گذشته یکی از کامل ترین اجراهای این حوزه در کشور بود که همه بخشهای گردشگری مانند اقامت، صنایع دستی، خرید، گشت، سرگرمی و...با زیرساختهای لازم برای گردشگران نابینا براساس استانداردهای گردشگری دسترس پذیر در برنامه گنجانده شد.

او ادامه داد: پس از برگزاری چهار پاراتور نابینایان در استان طی سالهای گذشته، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و معاونت گردشگری این اداره کل، اکنون زمینه میزبانی پاراتور نابینایان کشور در خوزستان به مدت سه روز و دو شب اقامت از 24 تا 26 آبان سال جاری و امکان ثبت نام نابینایان از سراسر کشور فراهم شده است.

خرازی که عضو شبکه گردشگری دسترس پذیر اروپا (ENAT) نیز است با اشاره به موضوع اهمیت آموزش راهنمایان و بخشهای خدمات گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نابینا و بعلاوه حضور مشاوران تاریخی و مدیریت گردشگری، مشاور پزشکی و کارشناس حوزه نابینایان در اجرای پاراتور اظهار داشت: آموزش مهمترین بخش از گردشگری دسترس پذیر است که برای هر برنامه آموزش های لازم به راهنمایان و نیروهای بخش خدمات گردشگری داده شده و به طور قطع برای پاراتور بزرگ نابینایان کشور به میزبانی استان خوزستان، آموزش جزء جدایی ناپذیر این برنامه خواهد بود.

او با اشاره به مکانهای مورد بازدید این پاراتور در آبان گفت: موزه هفت تپه، محوطه جهانی چغازنبیل و جاذبه های شوشتر مکان های بازدید پاراتور نابینایان هستند و اقامت در شهر شوشتر به مدت دو شب است.

طراح و مجری گشت های نابینایان بیان کرد: باوجود تجربه از اجراهای پیشین از هم اکنون آنالیز های میدانی و بازدید از محوطه های مورد نظر، اقامتگاه و رستوران ها شروع شده تا امکانات و زیرساختها بروزرسانی شوند.

وی اظهار داشت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این گشت می توانند با شماره همراه 09371066967 تماس بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2147

به "پاراتور بزرگ نابینایان کشور در خوزستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراتور بزرگ نابینایان کشور در خوزستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید