صنایع دستی چه بخریم و از کجا بخریم؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خرید صنایع دستی به انگیزه های متفاوت صورت میپذیرد. طیف وسیعی از شاخه ها و محصولات صنایع دستی ایران می تواند پوشش دهنده تمامی نیازها در سطوح مختلف باشد. سطوحی همانند هدیه شخصی، هدیه اداری، هدیه مدیریتی، هدایای تبلیغاتی و…

صنایع دستی چه بخریم و از کجا بخریم؟

شاخه های مهم تأمین کننده هدایای صنایع دستی

شاخه های صنایع دستی طیفی وسیع را شامل می گردد و به تقریب میتوان صدها شاخه را برشمرد. اکوسیستم های مختلف میهن عزیزمان هرکدام و صنایع دستی ویژه خود را دارند. صنایعی برگرفته از جغرافیا، مواد و مصالح محلی و با الهام از آداب و رسوم و سنن فرهنگی همان منطقه. با توجه به گستردگی جغرافیایی کار انتخاب کمی سخت میگردد. در تهیه هدایای شخصی از حوزه صنایع دستی ایران و یا صنایع دستی اصفهان شاهد گستردگی و تنوع فوق العاده میباشیم.

اما در حوزه هدایای سازمانی یا هدیه مدیریتی باید به ویژگی های این هدایا دقت و توجه کافی مبذول داشت. زیرا هدایای سازمانی دارای ویژگیهای خاصی است. مثلاً باید دارای اصالت و هویت باشد، جنبه شخصی نداشته باشد و صرفاً جنبه دکوراتیو نداشته باشد. چند شاخه مهم صنایع دستی ایران که تأمین کننده نظرات فوق میباشند، مختصراً عبارتند از خاتم کاری روی مس، میناکاری، فیروزه کوبی، حکاکی روی مس، مس و پرداز، ترمه و… که هر کدام از شاخه های فوق دارای محصولاتی متناسب با هدیه سازمانی و یا هدیه مدیریتی میباشند.

درخشان ترین شهرها در زمینه فراوری صنایع دستی کدام اند؟

تمامی شهرهای ایران از گذشته تا به امروز خالق صنایع دستی جذابی بوده اند که تنها با نگاه کردن به آن ها می توانید روحتان را جلا بخشید اما در این میان آثار صنایع دستی اصفهان، تبریزی و تهران، از شهر و محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند.

صنایع دستی اصفهان

هنرهای دستی خلق شده در این شهر، بیشتر شامل میناکاری، قلمدان سازی، مسگری، مینیاتور، زمردگری، گره چینی و صنایع دستی از این دست می باشد، امروزه صنایع دستی اصفهان در قاره های اروپا و آفریقا نیز خریداران بسیار زیادی دارند.

صنایع دستی تبریز

سفال گری، سوزن دوزی، قالی بافی و قلم زنی روی مس، شامل محبوب ترین صنایع دستی تبریز هستند، هنرمندان تبریزی از هزاران سال پیش این آثار را فراوری می کردند و با گذشت زمان روز به روز روح هنری و ظرافت این محصولات، افزایش یافته است.

صنایع دستی تهران

احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید حتی مرکز ایران نیز یکی از مهم ترین مراکز فراوری صنایع دستی ایرانی است، از جمله آثار ملیله کاری، خاتم کاری، مینیاتور، قلم زنی و پته دوزی فراوری شده در تهران از زیبایی و ظرافت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

از کجا صنایع دستی بخریم؟

خوشبختانه امروزه مراکز عرضه اینترنتی هدایای صنایع دستی روندی رو به رشد داشته است. این امر سهولت خرید صنایع دستی را میسر میسازد. لیکن باید هنگام انتخاب از وبسایت های معتبر دارای پیشینه و شناسنامه، هدایای مورد احتیاج را تهیه نمود. بازرگانی ما با راه اندازی وبسایت جامع خود و ارائه تمامی هدایا، محصولات و پکیج های انحصاری گامی مهم برداشته است . پکیج هایی خاص با بسته بندی شکیل و همراه با محصولات جانبی و مکمل جوابگوی احتیاج شماست. با انتخاب پکیج های متنوع و ماندگار ما پاسخی شایسته به صنایع دستی چه بخریم و از کجا بخریم داده اید. پاسخی که نامتان را ماندگار و در اذهان مخاطبینتان ثبت خواهد نمود.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2164

به "صنایع دستی چه بخریم و از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی چه بخریم و از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید