رونمایی از پلیکان قصه گو در طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران ، سومین جشنواره همیار کتاب؛ همراه قلم کشور دوشنبه (24 آبان) با حضور همیاران و کتاب دوستان استان های مختلف کشور در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار گردید و در این مراسم از بزرگترین عروسک کتاب محور کشور و طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم رونمایی شد.

رونمایی از پلیکان قصه گو در طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم

آزاده آبتین، مبتکر و مجری طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم و مدیر انتشارات آبتین رسانه هنر گفت: ایجاد بستر مجذوب کننده برای مشارکت حداکثری شهروندان به فرهنگ مطالعه یکی از مهمترین اهداف طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم است.

وی بعلاوه از هم قسم شدن همیاران کتاب و همراهان قلم برای ارتقای دست کم پنج دقیقه به سرانه مطالعه کشور طی یک دهه آینده اطلاع داد.

آبتین در ادامه از فراوری و رونمایی بزرگترین عروسک کتاب محور کشور با عنوان پلیکان قصه گو به وسیله طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم اطلاع داد و اضافه نمود: کارناوال ها و جشنواره خیابانی یا سالنی شاد با محورجذب حداکثری شهروندان از مهم ترین برنامه های طرح ملی همیار کتاب همراه قلم است که به زودی در قالب برنامه تلویزیونی همیار شو اجرا می گردد.

آبتین در ادامه به ترویج کتاب های تک یا چندبرگی و نصب باکس های کتاب خوانی در اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل، مدارس، مطب پزشکان و رستوران ها اشاره نمود و گفت: از دیگر برنامه های همیاران استفاده از زمان های انتظار و سفر شهروندان برای ارتقای سرانه مطالعه با استفاده از کتاب های تک برگی و چند برگی است.

وی در همین رابطه با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند در خلق و فراوری محتوای کتاب های تک برگی مشارکت داشته باشند، بیان کرد: کتاب های تک برگی یکی از راهکارهای ارتباط با شهروندان و بعلاوه کشف و پرورش استعدادهای ادبی است به نحوی که مطالب فراوریی از جانب شهروندان به شرط بهره مندی از کیفیت به نام خودشان منتشر می گردد.

مبتکر و مجری طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم افزون بر آنچه گفته شد از طراحی سایت و اپ موبایلی اختصاصی برای ایجاد بستر حداکثری ارتباط با همیاران کتاب و همراهان قلم سراسر کشور سخن گفت و اضافه نمود: بهره گیری از فناوری های نوین از دیگر راهکارهای طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم برای ارتقای سرانه مطالعه کشور است.

وی به فراوری کتاب های صوتی برای بهره گیری نابینایان و عموم شهروندان، فراوری انیمیشن برپایه داستان های فراوریی همیاران و طراحی بازی های رایانه ای اشاره نمود و اضافه نمود: با هدف توسعه کتابخوانی و با توجه به مجذوب کنندهیت های فناوری های نوین چند رسانه ای، باید از آن ها برای جذب هرچه بیشتر شهروندان بهره گرفته گردد.

این فعال فرهنگی در ادامه به طرح درختکاری به نام نویسندگان و برپایی تورهای کتابخوانی در طبیعت اشاره نمود و ادامه داد: طرح کاشت درخت ارس در دامنه های البرز، پاکسازی طبیعت و کتابخوانی گروهی با حضور مهراب رجبی از مهمترین برنامه های همیاران کتاب و همراهان قلم کشور در امسال برای ارتقای سرانه مطالعه است.

وی بعلاوه درباره اجرای طرح نذر پسماند برای توسعه فرهنگی ایران به عنوان یکی از طرح های زیرمجموعه طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم توضیح داد: هدف از اجرای این طرح استفاده از منابع حاصل از اهدای پسماندهای شهروندی برای احداث کتابخانه، فرهنگسرا و زیرساخت های فرهنگی در سراسر کشور است.

مدیر انتشارات آبتین رسانه هنر، یکی دیگر ازاهداف طرح نذر پسماند برای توسعه فرهنگی ایران را حمایت از استعدادهای ادبی و به ویژه استعدادهای نوقلم برای خلق اثر و انتشار کتاب برشمرد و توضیح داد: با اجرای این طرح می توان تحول بزرگی در توسعه فرهنگی و محیط زیست کشور حاصل کرد.

مبتکر و مجری طرح ملی همیار کتاب بعلاوه به اجرای طرح ملی نذر کتاب یا اهدای کتاب به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم اشاره نمود و گفت: در سومین جشنواره همیاران کتاب و همراهان قلم کشور، بیش از 600 عنوان کتاب از سوی نرگس جودکی و شهلا معافی به طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم اهدا شد و قرار است از این کتاب ها برای تجهیز کتابخانه های روستایی و منطقه ها محروم استفاده گردد.

آبتین در ادامه با اشاره به حضور نادر بیننده، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرشناسی و مشاور استاندار البرز، عمار ایزدیار، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کرج، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز، قربانی، معاون فرهنگی و طاهری، سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرزر، اضافه نمود : حضور و حمایت مسئولان و مدیران موجب دلگرمی همیاران کتاب و همراهان قلم است و امیدواریم این حمایت ها برای توسعه فرهنگ مطالعه تداوم داشته باشد.

به گزارش ایبنا، در خاتمه این مراسم مردم و مسئولان حاضر در جلسه، به صورت نمادین پنجه دست خود را به نشان دعوت از شهروندان به حضور در طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم برای پنج دقیقه مطالعه در طول شبانه روز بالا بردند و یک صدا فریاد زدند؛ پنج دقیقه مطالعه برای سربلندی ایران زمین

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1760

به "رونمایی از پلیکان قصه گو در طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پلیکان قصه گو در طرح ملی همیار کتاب؛ همراه قلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید