دانش آموزان این شهر زباله های الکترونیک را بازیافت می نمایند ، بازگشت بیش از دو میلیون دستگاه خراب به چرخه زندگی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شهرداری ها، بخش خدمات پسماند و سازمان های غیرانتفاعی در هلند با همکاری یکدیگر، کمپینی را به راه انداخته اند که بر اساس آن، دانش آموزان ابتدایی زباله های الکترونیکی را از سطح شهر جمع آوری می نمایند تا بازیافت شوند.

دانش آموزان این شهر زباله های الکترونیک را بازیافت می نمایند ، بازگشت بیش از دو میلیون دستگاه خراب به چرخه زندگی

به گزارش خبرنگاران، دانش آموزان مدارس ابتدایی در آمستردام هلند در حال جمع آوری وسایل الکترونیکی قدیمی هستند. همان طور که وب سایت شهر اطلاع داده است، گجت های جمع آوری شده بسته به شرایط آنها دوباره استفاده یا بازیافت می شوند.

بچه ها نه تنها این فرصت را پیدا می نمایند که درباره اقتصاد دایره ای و اهمیت کاهش زباله های الکترونیکی بیشتر بیاموزند، بلکه می توانند جوایز دریافت نمایند و حس روحیه تیمی را تجربه نمایند.

مسابقه زباله های الکترونیک به مدت چهار هفته متوالی در نقاط مختلف هلند برگزار می گردد و در حال حاضر این مسابقه در شهرهای آمستردام، لاهه و گرونینگن فعال است.

دانش آموزان مدارس شرکت نماینده خانه به خانه می روند تا وسایل الکترونیکی قدیمی را جمع آوری نمایند. آنها بعلاوه به وسیله حضور در یک کلاس تعاملی در خصوص زباله های الکترونیکی، مواد خام و تأثیر زباله بر محیط زیست، آموزش می بینند.

بچه ها با دوستان و خانواده های خود از خانه های مردم اجناس جمع آوری می نمایند یا به وسیله پوسترها و رسانه های محلی در محله خود کمپین ایجاد می نمایند و به این ترتیب کل جامعه را در پروژه کاهش زباله مشارکت می دهند.

تبدیل زباله الکترونیکی به اشیا نو

برندگان مسابقه دوستدار محیط زیست در آمستردام در ابتدای ماه اکتبر معرفی خواهند شد. مدرسه ای که بیشتر دستگاه ها را جمع آوری نموده است، جایزه اصلی یعنی یک سفر برای کل کلاس را دریافت می نماید.

وب سایت مخصوص این پروژه گفت تا کنون دو میلیون و 308 هزار و 157 دستگاه از دور انداختن نجات یافته است و به طور میانه 19 هزار و 610 کیلوگرم از انتشار گاز دی اکسید کربن صرفه جویی شده است.

علاوه بر اثرات مثبت زیست محیطی، تحقیقات دانشگاه فناوری آیندهوون نشان داده است که مسابقه زباله های الکترونیکی منجر به تغییر مثبت در رفتار و آگاهی بیشتر دانش آموزان از بازیافت زباله به ویژه ضایعات الکترونیکی می گردد.

طبق وب سایت کمپین، بیش از نیمی از کل زباله های الکترونیکی در هلند بازیافت نمی گردد و این در حالی است که این زباله ها منبع هدر رفته واقعی هستند؛ چرا که پر از مواد با ارزش هستند. یک تلفن قدیمی، ساعت زنگ دار، چاپگر خراب یا پخش نماینده دی وی دی را می توان به وسیله بازیافت به شیء نوی تبدیل کرد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2002

به "دانش آموزان این شهر زباله های الکترونیک را بازیافت می نمایند ، بازگشت بیش از دو میلیون دستگاه خراب به چرخه زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان این شهر زباله های الکترونیک را بازیافت می نمایند ، بازگشت بیش از دو میلیون دستگاه خراب به چرخه زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید