تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی 1000 کیلومتر با یک بار شارژ می رود، عکس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، زومیت نوشت: مدیرعامل Nio، باتری نو این خودروساز برقی چینی را آزمایش کرد که با هر بار شارژ بیش از 1٬000 کیلومتر شارژدهی دارد.

تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی 1000 کیلومتر با یک بار شارژ می رود، عکس

شرکت چینی Nio که خودرو برقی تولید می کند، مدل آزمایشی باتری نوش را با بُرد چشمگیر 1000 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرد و مدیرعامل این برند ویلیام لی، سفری 14 ساعته با استفاده از باتری مذکور را به طور زنده پخش کرد. این سفر بین دو شهر چین انجام شد و بردی معادل 1٬044 کیلومتر را در آن طی کرد و در نهایت همچنان سه درصد از سطح شارژ به جای مانده بود.

  • از طلوع تا غروب، یک روز شگفت انگیز در مریخ

Nio رقیب قدرتمندی برای غول خودروساز برقی آمریکایی یعنی تسلا محسوب می شود و باتری نو این شرکت چینی پیشرفت جذابی به نظر می رسد. سفر 1٬044 کیلومتری بین شانگهای و شامن که مدیرعامل Nio در 17 دسامبر (26 آذر 1402) انجام داد نظر بسیاری رسانه ها را جلب کرد. باتری مورد اشاره در خودرو برقی Nio ET7 نصب شده بود و در طول سفر شارژ مجدد نشد و حتی با وجود سرمای شدید در منطقه با حدود 3 درصد شارژ در انتهای مسیر، همچنان بدون مشکل کار می کرد.

باتری خودروی Nio ظرفیتی 150 کیلووات ساعتی دارد و مدیرعامل این شرکت می گوید بالاترین چگالی انرژی را بین همه باتری های تولیدشده برای خودروهای الکتریکی ارائه می دهد. البته درحال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید انبوه باتری 150 کیلووات ساعتی در سال 2024 وجود ندارد.

قطعاً باتری قدرتمند Nio که با هربار شارژ هزار کیلومتر مسافت را طی می کند، قیمت کمی نخواهد داشت و گفته می شود با برچسب 42٬000 دلاری به فروش خواهد رسید که با قیمت خودرو تسلا مدل Y در چین یکسان است. Nio به مشتریانش اجازه می دهد خودروهای این برند را بدون باتری خریداری کنند و مشترک سرویس تعویض باتری شوند.

Nio بیش از 2٬000 ایستگاه تعویض باتری در سرتاسر چین دارد و ازطریق مدل تجاری کنونی هیچ پیشرفتی در بازار نداشته است و به ازای هر خودرو الکتریکی تولیدی خود به طور میانه 12 هزار دلار ضرر می کند.

انتظار می رود باتری 150 کیلووات ساعتی پیشگامانه Nio بتواند سطح تقاضا برای خودروهای برقی برند مذکور را افزایش دهد و در نتیجه شاهد بهبود درآمد و سوددهی آن باشیم.

  • بالن جاسوسی چین چطور آمریکا را تحقیر کرد؟

  • با بدترین گوشی هوشمند تاریخ آشنا شوید/ عکس

  • برنامه های بزرگ ایلان ماسک برای سال 2024

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2163

به "تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی 1000 کیلومتر با یک بار شارژ می رود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا را فراموش کنید، این ماشین چینی 1000 کیلومتر با یک بار شارژ می رود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید