آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بدون شک هیچ چشم انداز ای زیباتر از طلوع ماه کامل در طبیعت وجود ندارد که این هفته بر آسمان شب تسلط دارد و تماشا ستارگان را سخت تر می نماید.

آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، یکی از معروف ترین ماه های کامل سال، ماه برداشت نیز سال جاری ابر ماه نامیده می گردد، که یک اصطلاح نجومی است.

در تاریخ سه شنبه، 26 سپتامبر و یا 4 مهر ماه، پس از تاریکی به آسمان نگاه کنید و یک قمر 91 درصدی را خواهید دید که حدود 3 درجه زیر سیاره حلقه دار زحل قرار گرفته است. چه زمان شگفت انگیزی برای بیرون آوردن تلسکوپ قدیمی غبار آلود خود!

اگر به طور مستقیم به زیر ماه نگاه کنید یک ستاره درخشان خواهید دید. این Fomalhaut، درخشان ترین ستاره صورت فلکی Piscis Austrinus، ماهی جنوبی است که تنها 25 سال نوری از منظومه شمسی فاصله دارد. Fomalhaut به وسیله ستاره شناسان باستانی به عنوان نگهبان جنوب شناخته می شد و یکی از ستارگان سلطنتی بود.

امشب شبی است برای تماشای طلوع ماه کامل. اگرچه از نظر فنی ماه فردا کامل می گردد، اما همین امشب است که درست پس از غروب خورشید در شرق طلوع می نماید که برترین زمان برای تماشا آن در هر ماه است. اگر متوجه شدید که بسیار درخشان است، به این علت است که این یک ابر ماه است، یک ماه کامل که اتفاقاً زمانی رخ می دهد که ماه در نزدیکترین فاصله به زمین (حومه آن) در مدار بیضی شکل خود قرار گرفته است.

زمان دقیق طلوع ماه را برای مکان خود آنالیز کنید و در آن موقع بیرون بروید. شکیبا باشید و اگر می توانید دوربین دوچشمی را برای نمای نزدیک بیاورید.

منبع: فوربس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2153

به "آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید